به گزارش پایگاه خبری آرمان گیلان، در این جلسه که معاونین بندری ، عمرانی و توسعه مدیریت سازمان و مدیران اجرایی حضور داشتند، آخرین وضعیت خط ریلی به اتمام رسیده، پس کرانه اسکله رو رو که محل اتصال راه آهن به کشتی هایی است که در آن پهلو می گیرند، و برنامه های مترتب بر تکمیل سایر زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری طرح ملی مزبور، مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مدیرعامل سازمان بر لزوم برنامه ریزی دقیق و کارشناسی جهت بهره برداری حداکثری از زیرساخت فوق به عنوان یک عامل پیشران جهت افزایش و تنوع بخشی به کالاهای عبوری و بازارهای هدف منطقه آزاد انزلی تأکید کرد.
بنابراین گزارش معاونین و مدیران سازمان در این نشست گزارش اقدامات صورت گرفته و پیشنهادات خود را در مسیر استفاده بهینه از فرصت و مزیت اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری مطرح نمودند.
گفتنی است پیش از این جلسه، بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین مشتمل بر اسکله های احداث شده و طرح های توسعه ای در حال ساخت، انبارهای مختلف رو باز و مسقف، انبار غلات، سیلوها و مخازن نگهداری از روغن های خوراکی، صنعتی و میعانات نفتی؛ زیرساخت های بندری مانند برج مراقبت و بخش های مختلف نقطه اتصال ریل به نخستین منطقه آزاد شمال کشور، از سوی محمد سجاد سیاهکارزاده،رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مورد بررسی میدانی قرار گرفت.
لازم به ذکر است مسیر ۳۷ کیلومتری خط ریلی از ایستگاه پیربازار رشت به مجتمع بندری کاسپین از سوی وزارت راه و شهرسازی و منطقه آزاد انزلی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری رسمی است، طرح ملی ای که باعث اتصال ریلی دریاهای جنوبی به دریای شمالی کشور شده و زیرساخت فعال سازی کریدور شمال جنوب را مهیا نموده و زمینه مناسبی برای توسعه مناسبات کشورهای حوزه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای عربی خلیج فارس را فرآهم می نماید؛ موضوعی که جایگاه ترانزیت بین المللی و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تقویت می کند.