به گزارش پایگاه خبری آرمان گیلان، براساس آمار موجود نزد دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع برق گیلان، مجموع بدهی مشترکان این شرکت به ۱.۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
در این گزارش آمده است این بدهی ناشی از عدم پرداخت بهای برق مصرفی توسط مشترکان در استان گیلان است و این وضعیت میتواند تأثیرات منفی بر روی خدمات ارائه شده به مشترکان و همچنین بر روی زیرساختهای برقرسانی در استان داشته باشد.
گفتنی است بدهیهای انباشته شده به دلیل عدم پرداخت به موقع بهای برق، فشار زیادی بر روی منابع مالی شرکت توزیع نیروی برق گیلان وارد کرده و ممکن است مشکلاتی را در تأمین و نگهداری زیرساختهای برقرسانی ایجاد کند.
همچنین این وضعیت نه تنها بر کیفیت خدمات تأثیر میگذارد، بلکه میتواند منجر به کاهش سرمایهگذاری در پروژههای توسعهای و بهبود شبکه برقرسانی نیز شود.
شایان ذکر است از ابتدای سال ۱۴۰۳ و با اجرای طرح استقلال مالی شرکتهای توزیع برق از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر در سطح کشور، شرکتهای توزیع اعتبارات خود را از محل فروش انرژی به مشترکین دریافت میکنند و باتوجه به نحوه اجرای این طرح شرکتهای توزیع برق ملزم به دریافت بهای برق فروخته شده خود از مشترکان بصورت جاری هستند تا پس از پایش، معادل آن اعتبار و بودجه هفتگی جهت اجرای پروژهها و طرحهای خود در کنار هزینههای جاری دریافت میکنند.
با توجه به این موضوع، از مشترکین محترم درخواست میشود که بدهی بهای برق مصرفی را قبل از مهلت مقرر درج شده در پیامک بهای برق پرداخت کنند تا شرکت توزیع برق گیلان بتواند پروژههای مهم و حیاتی خود در راستای تامین برق پایدار استان از جمله نوسازی شبکههای فرسوده، رفع ضعف برق ها، توسعه و احداث فیدرهای جدید و… را با سرعت بیشتری به مرحله بهره برداری برساند.
در این گزارش عنوان شده که به ترتیب مشترکان صنعتی، خانگی، سایر مصارف، عمومی و کشاورزی بیشترین میزان بدهی را به توزیع برق گیلان دارند.
شرکت توزیع برق گیلان ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، از مشترکان خود خواسته است تا با پرداخت به موقع بهای برق مصرفی، به بهبود وضعیت مالی این شرکت کمک کنند و همچنین، این شرکت تأکید کرده است که همکاری مشترکان در این زمینه میتواند از قطع خدمات برق جلوگیری کند و در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی عمومی از خدمات ارائه شده شود.
گفتنی است یکی از سادهترین راه ها برای دریافت بهای برق مصرفی و پرداخت آنها به همراه مشاهده سوابق پرداخت در کنار تمامی خدمات غیرحضوری توزیع برق گیلان؛ استفاده از اپلیکیشن برق من میباشد.

