به گزارش پایگاه خبری آرمان گیلان، در این بازدید میدانی که با حضور سرمایهگذار و مدیر هتل انجام شد، نوروزی ضمن ارزیابی ظرفیتهای گردشگری منحصربهفرد این مجموعه، دستور پیگیری فوری حل مشکل مالیاتی آن را صادر کرد.
این هتل با مدیریت محمد علیزاده، به دلیل دارا بودن محوطه سرسبز گسترده، بخش بومگردی سنتی و معماری اصیل گیلانی، توجه گردشگران خارجی را جلب کرده و میزبان میهمانان بینالمللی است. اتاقهای سوپر سوئیت و لاکچری آن، هدفگذاری روی پذیرش گردشگران متمول را نشان میدهد.
علیزاده (مدیر هتل): “گردشگری گیلان پس از بحرانهای اخیر، قشر متوسط را از دست داده و فعلاً متکی به مهمانان خارجی و متمول است. مشکل اصلی منطقه، کمبود شدید هتل و اتاق استاندارد است. انتظارات مهمانان در هتلهای گیلان بخاطر ضعف در خدمات جانبی مانند ترانسفر و راننده مجرب برآورده نمیشود.
یعقوبی (سرمایهگذار): “وام ۱۸ درصدی برای سرمایهگذاران سهلالوصول نیست و کارایی ندارد. ما مصوبه معافیت مالیاتی ۱۰ ساله دولت را داریم، اما پس از خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی تخریب سه ساختمان در دیماه ۱۴۰۱ بر اثر باد، موضوع حل نشده باقی مانده بود.
*اقدام فوری مدیرکل:
نوروزی در پاسخ به مشکل مالیاتی مطرحشده، بلافاصله و در محل با مسئولین مربوطه در اداره کل امور مالیاتی استان تماس گرفت و پیگیری مستقیم موضوع را آغاز کرد. وی تأکید کرد این پرونده که نیازمند بازدید کارشناسی (کمیسیون ماده ۱۶۵) از سال ۱۴۰۱ بوده و به دلیل عدم حضور کارشناس مالیاتی معطل مانده بود، با جدیت پیگیری خواهد شد.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان گیلان همچنین اعلام کرد طرح توسعه هتل راتینس در کارگروه تخصصی دستگاههای اجرایی با بانک عامل در حال بررسی است تا زمینههای حمایت لازم فراهم آید.