به گزارش پایگاه خبری آرمان گیلان، پروژههای پستی نخستین پلاک هوشمند رضوانشهر و سکوی بومی (فروشگاه اینترنتی) بازارمج طی مراسمی با حضور معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در خانه خلاقیت و نوآوری رضوانشهر استان گیلان رونمایی شد.
محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در ۱۴ مرکز نوآوری پست در سطح کشور فعال هستند، گفت: خانه خلاقیت و نوآوری رضوانشهر میتواند به عنوان یکی از شعبات مرکز نوآوری پست فعالیت کند تا از این ظرفیت برای همافزایی و تشویق شرکتهای دانش بنیان در ایجاد طرحهایی توسعه تجارت الکترونیک استفاده شود.
وی راهاندازی پروژه روستا بازار را یادآور شد و افزود: این پروژه اکنون تبدیل به زنجیره ارزش پستی شده و علاوه بر خدمات لجستیکی، موضوعات انبارداری، ارایه تسهیلات مالی و دیگر نیازهای تولیدکنندگان در آن تعریف شده است.
معاون وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد: با این زنجیره ارزش بتوانیم اقتصاد روستا را متحول کرده و نسبت به همافزایی در سایر دستگاه اجرایی برای ارایه خدمات در روستا اقدام کنیم.
لیایی تصریح کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در روستاها و همچنین ارسال محصولات تولیدی از این مناطق به سراسر کشور مسیر دو طرفهای را ایجاد میکند که علاوه بر کاهش هزینههای لجستیک، شکوفایی اقتصادی در روستا را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل پست در ادامه به موضوع تکمیل پروژه جینف و بهنگامسازی کدپستی در روستاها پرداخت و گفت: بهنگامسازی ۷۳ روستا با ثبت ۶۰ هزار رکورد و نصب پلاک کدپستی هوشمند در ۴۱ روستا به اتمام رسیده و نصب پلاکهای کدپستی هوشمند در چهار شهر و ۲۵ روستا در استان گیلان به طور همزمان آغاز شده است.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز که در این مراسم حضور داشت، با اشاره به نقش شبکه پستی در جهان و ایران برای توسعه بستر اقتصاد دیجیتال، گفت: در این راستا قوانین بالادستی برای نظام ملی کدپستی در کشور تدوین شده و قدمهایی نیز برای نهادینه کردن آن برداشته شده است. اما هنوز به جایگاه واقعی آن در زیرساخت کلان کشور نرسیدهایم.
محمد احمدی افزود: اگر در کشور چالشهایی در حوزه خدماترسانی مکان محور وجود دارد به دلیل آن است که دستگاههای متولی به ویژه شهرداریها، هنوز پای کار نیامدند تا پروژه جینف با سرعت بیشتری اجرا شود.
محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان نیز در این مراسم گفت: در سالی به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، توانستیم با مشارکت و همافزایی با شهرداری رضوانشهر پلتفرم بومی را راهاندازی کنیم که نقش مهمی در حذف واسطهها، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و توسعه اقتصاد دیجیتال در سطح کشور را به همراه دارد.
همزمان با این مراسم پلاک کدپستی هوشمند در چهار شهر استان گیلان نصب و برداشت اطلاعات مکانی در ۲۵ روستا، اتمام ژئوکدسازی ۷۳ روستا و نصب پلاک ۴۱ روستای استان گیلان اعلام شد.
بازار مج، فروشگاه اینترنتی و ارایه دهنده محصولات فرهنگی و هنری است که زیرنظر حوزه هنری استان گیلان دایر شده است.